joi, 13 ianuarie 2011

Leapşa SF

Am primit leapşa asta, concomitent, de la Amelia & Mihai şi de la Cătălina.
Iată răspunsurile mele:

1. Dacă vi s-ar propune să vă scrieţi biografia, cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina aceasta?

Lui Valeriu Butulescu.

2. Care sunt motivele pentru care i-aţi încredinţa lui sarcina aceasta?

Dacă tot s-a procopsit bietul cititor cu o biografie de cacao, care nu-i poate inspira vreun ţel măreţ în viaţă, să se aleagă măcar cu o lectură/scriitură inteligentă, suculentă.

3. Este sfârşitul lumii. Ce carte aţi pune în capsula cosmica pentru a păstra o «urmă» a umanităţii?

Păi, aş întocmi un colet în care aş pune aşa:

Conjectura lui Poincare rezolvată de Grigori Perelman;
Un CD cu Magnificat - J. S. Bach;
Old Man in Sorrow - Vincent van Gogh;
All the World's a Stage - William Shakespeare.
Plus un bileţel în care aş scrie aşa: După ce realizaţi mai mult ca noi, stăm de vorbă. Pe blogul meu. Şi le las linkul. =)) =))


4. Cum arată pentru dvs pauza ideala pentru a citi o carte?

Simplu: vară, telefonul aruncat într-un cazan cu smoală, vecinii plecaţi în Papua Noua Guinee (fără roaming) iar Vasile cu o frunză de rabarbăr creând o briză discretă.

5. Dacă aţi avea puterea de a «şterge» un personaj de roman care ar fi acesta?

L-aş elimina pe Iuda din Biblie.

6. Care sunt motivele pentru care aţi scoate acest personaj?

Se spune că nu suportăm la alţii propriile defecte.

7. Câţi kilometri aţi merge pentru a gasi o carte ?

Înainte să purced la drum aş scrie pe blog ce carte-mi doresc. Judecând după evenimentele recente, un cititor o va cumpăra şi mi-o va trimite. Îi mulţumesc din suflet.

8. Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut ce scriitor aţi vrea să întâlniţi ?

Eminescu.

9. Care ar fi primele cuvinte care i le-aţi adresa (În afară de « Bună ziua ») ?

Mamă, ce ochi faini ai, mă' Mihai! Iar Luceafărul tău m-a dat gata, pe cuvânt! Ai un premiu la mine pe blog, treci şi-l ridică!
Hai pa, mă grăbesc că mă aşteaptă Ion Creangă să mergem la scăldat. Te-am pupat!


10. Descrieţi biblioteca visurilor voastre.

Un touchscreen incorporat într-un corp de mobilier, unde se tastează titlul cărţii, autorul, ediţia, fontul şi alte preferinţe, iar alături o fantă prin care cartea este ejectată ca dintr-un CD player.

Leapşa merge mai departe la Incertitudini şi la Loredana, dacă domniile lor doresc s-o preia.


23 de comentarii:

  1. Mi-am şi imaginat un Vasile cu o frunză făcându-ţi vânt, pardon, creându-ţi atmosferă propice lecturii :D

    Îţi doresc să se repete surpriza plăcută cu cartea de câte ori vrei, în cazul ăsta nici n-o să mai ai nevoie de biblioteca din final.

    Am o singură îndoială, nu ştiu dacă Eminescu, după ce i-ai face asemenea declaraţii, ţi-ar mai da drumul să mergi la Creangă.

    Să ne spui şi nouă dacă te-au contactat în urma bileţelului...

    RăspundețiȘtergere
  2. @puideblog: Ha ha ha! Leapsa ne da voie sa ne imaginam ce poftim, devi voila!
    Cat despre Eminescu, ma gandesc ca poate vine si el cu noi la scaldat =))
    Multumesc de urarile privitoare la biblioteca.
    Zi minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca dupa scaldat merge un drum la cirese. Te poti urca in pom si Mihai sa-ti recite de jos "Cobori in jos, luceafar bland....

    Imi place biblioteca ta. E foarte Star Treck, asa.

    P.S.Ne cerem scuze pe acesta cale in privinta triplei invitatii. Eroare de comunicare. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai ştiu eu una care, fără să fi primit vreo leapşă SF, conversa ;)cu Eminescu la mormântul lui. Stătea nemişcată, cu ochii holbaţi la "bustul" poetului, vădit iritată de intervenţia mea:
    - "Hai, mai stai mult de vorbă, că m-am plictisit aşteptând!" =))

    RăspundețiȘtergere
  5. @catalina: Invitaţia e doar dublă, Amelia si Mihai bloguind împreună, dar această dublare a potenţat leapşa, i-a dat greutate şi importanţă :D

    Cât despre conversaţia mea imaginară cu Eminescu, n-o pot reproduce integral =))
    La locul Veronicăi Micle nu tânjesc însă, vei fi văzut ce ce păţeşte biata, în fiecare an. Decât ciuntită, mai bine dezdrăgostită :D

    Iar despre bibliotecă, ai dreptate, prefer o bibliotecă SF, asortată cu leapşa, aşa... :P






    @PeNe: Bre, n-ai deloc fior poetic în tine! Unde ţi-e sensibilitatea, visarea, reveria, poezia? Ntz-ntz-ntz!

    RăspundețiȘtergere
  6. trebuie sa respir adanc si sa fac si eu leapsa asta. d-aia n-am citit aici nimic, nu de alta, sa'sa nu zica lumea ca am copiat :)). revin p-orma ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. @Zazuza: Da, am văzut că Daria ţi-a pasat leapşa ţie, o să stau cu ochii pe...gulaş până apare răspunsul =))

    RăspundețiȘtergere
  8. ah, uite si eu am visat ceva hi tech! si-mi place tare ideea cu biletelul :))

    RăspundețiȘtergere
  9. @Amanta ta: Pe mine ma da gata punctul G! =)) =)) =))

    RăspundețiȘtergere
  10. Top 3 - răspunsurile mele preferate:
    4. - ideea de telefon aruncat în smoală îmi stă şi mie de mai multă vreme pe limbă, dar nu-mi venea
    8. (no comment)
    10. super!

    RăspundețiȘtergere
  11. @Teodora: Draga mea, după ce-i pun o prişniţă cu smoală la telefonul meu, trimit găleata la tine să-l tratezi şi tu pe-al tău. :D

    Pe...Mihai îl putem împărţi frăţeşte, n-am pretenţii de fidelitate în acest caz.

    Iar biblioteca o putem comanda în dublu exemplar, probabil vom avea un discount cu această ocazie.
    :D

    RăspundețiȘtergere
  12. De ce zici ca e SF? F poate, dar S de unde?

    Conjectura lui Poincare: i-ai nenorocit pe bietii oameni care or sa iti gaseasca a ta capsula. O sa le trebuiasca 100 de ani sa rezolve problema. Bine macar ca le lasi link-ul catre blog. Cu alte cuvinte tot la trafic te gandesti! Cum e lumea asta! Unora nu le mai ajunge nici planeta! =))

    Rabarbar, zici ...! Bietul, Vasile! Lui i-ai spus?

    Cu biblioteca aia eu zic ca te complici. N-ai auzit de holograme?! O comanda verbala si gata! Iti apare in fata!

    RăspundețiȘtergere
  13. PS: daca il vezi pe Mihai sa ii spui La multi ani din partea mea... ca azi e ziua lui.

    RăspundețiȘtergere
  14. Taman cu Eminescu ti-ai gasit sa ai texte!
    Tot e bine ca n-ai zis Pasunescu
    Stiu ca voi fi pusa la zidul infamiei pt ce spun
    Cu Eminescu am o problema veche,mi-a martirizat toti cei 12 ani de scoala generala si de liceu si daca imi aduc aminte mi-a picat si la Bac
    In fiecare an era acelasi bai,cu "Luceafarul poeziei romanesti si alte blabaluri)
    Nici in ziua de azi nu stiu cum am reusit sa scap de sechele(norocul meu e ca mi-a cazut in mana Geniul pustiu ,proza si am reusit cat de cat sa ma dumiresc ca nenea avea talent la scris si ca merita sa fie in Istoria Literaturii Romane,oricare nu numai a lui Calinescu)
    Cu alte cuvinte,am reusit sa am o relatie cat de cat normala cu respectivul poet;e drept nu sunt in stare dupa ani de zile de la terminarea liceului sa-i citesc poezia,daca vreodata i-a venit vreunui tip ideea sa ma impresioneze cu versuri de Eminescu ,ala a fost instatnt trecut pe lista mea neagra si nici o sansa de a mai prinde vreo a 2 intalnire
    In anul 1 de facultate ,aveam o vraja cu un tip de la litere si la primul ceai cand spre dimineata l-a mancat limba sa-mi povesteasca despre Eminescu in loc sa danseze........si-a dat foc la valiza
    M-a condus acasa si dupa aia ,probabil,spre neintelegerea lui nu i-am mai raspuns la telefon
    Mama, mirata m-a intrebat cu ce mi-a gresit bietul baiat si raspunsul meu a fost stupefiant pt ea..........cu Eminescu
    Sper sa nu se inteleaga ca as fi contra poeziei,dar am si eu limite
    Nu pot citi Eminescu si nu pot sa spun ca Paunescu ar fi un mare poet
    Cu scuzele de rigoare.........toti avem limitele noastre
    Ma gandem la leapsa voastra
    1. Nu mi-ar place sa-mi scrie cineva biografia
    2. N/A
    3. Daca ar veni sf lumii ,de ce sa ma mai ostenesc sa scriu ceva,oricum ar fi degeaba
    In caz ca am mai fi descoperiti peste milenii de ce sa ii chinui pe urmasi cu lucruri care pot sa le afle si singuri; a se vedea ce ne-au facut noua egiptenii si mayasii; ce nu stii nu te doare
    4. De ce sa chinui bietul telefon cand poti foarte bine sa-l inchizi sau sa-l uiti intr-un colt de casa sau masina
    Varianta cu un "domn" care sa-mi creeze o briza in jurul tetului incalzit de lectura e interesanta; ma duc sa o negociez cu "vasile" din dotare:D
    5+6 la capitolul personaje sterse cred ca as avea mai multe ,dar trebuie sa mai rumeg la lista pana sa o definitivez; cred ca primul ar fi sarpele donator de mere ,tot din biblie(ca sa nu se mai spuna ca Eva e veriga slaba; oare ce se intampla daca o stergem pe Eva,pe cine mai da Adam vina pt slabiciunile lui?)
    7. asta cu km e problematica,oricum faci la km prin librarii sa gasesti ce int place sau ce ti-ar place in momentul respectiv
    Eu inca merg pe metoda clasica,ma duc la librarie ma zgaiesc dupa carti,citesc prefata,o rasfoiesc si mai pun inca una in cos
    dupa ce ma foiesc si ma rasfoiesc ajung la casa cu cosul plin si instant raman cu cardul gol dupa aceea aventura(care se rea dupa minim 6 luni; nu rezist la mai mult de 2-3 escapade de astea pe an)
    8 Mi-ar place sa nimeresc la un chef la Capsa unde sa apara,Pastorel si Ionel Teodereanu,Toparceanu,Sadoveanu(ca sa-i zic cateva despre lungimea romanelor lui si de faptul ca nu-mi place decat "Nada florilor",madam Cazimir,Baudelaire,Oscar Wilde,Hector Malot,Karl may(p-asta l-as intreba de unde a scos fazele cu indienii), Dickens ,surorile Bronte,Dinu Pilat,Zola(dar in nici un caz Balzac),Joyce(si cred ca l-as innebunii cu intrebarile despre ulise si eventual Penelopa),Mark Twain si inca multi multi altii
    S-ar transforma intr-un chef unde nimeni n-ar auzi si asculta pe nimeni........cam ca Parlamentul Romaniei :D
    Avand in vedere ca ar fi o debandanda,probabil le-as zice ca eu nu platesc comanda si sa se descurce
    10 biblioteca visurilor,asta da cosmar!
    Probabil ca as avea nevoie de o mutatie la Biblioteca Nationala si asta inseamna ca in urmatorii 25 de ani devin boschetar(pana se hotarasc sa o termine sa ma pot muta)

    RăspundețiȘtergere
  15. @robert: "S" vine de la slab. Adică leapşa nu e chiar fantastică, e slab-fantastică. Capisci? :))

    Despre cei care vor da peste capsula mea, ce să zic? O să le las o notă la subsolul problemei ca dacă într-o sută de ani n-au rezolvat-o, să mă contacteze să-i pun în legătură cu Grişa Perelman să le dea rezolvarea. În schimbul medierii o să le cer biblioteca aia de care vorbeşti ;)

    Lui Vasile înca nu i-am spus, o sa-i fac o surpriză la pensie. =))

    În legătură cu ziua lui Mihai: am făcut acum un ceai de tei şi-l invoc. Dacă reuşesc să comunic cu el îi dau link şi către Colours & Sounds, să nu zici că nu am grijă şi de traficul tău. :D :D

    RăspundețiȘtergere
  16. @Elfa: Gusturile nu se comentează, bre! :P
    Interesantă leapşa ta! Dar mă gândesc că până se termină Biblioteca Naţională te poţi muta la...Alexandria :P

    P.S. Dacă nu te decizi pentru biografie, ţi-o scriu eu, deci nu scapi fără! Mai bine apelează la un profesionist dacă vrei să rămâi în istorie! =))

    RăspundețiȘtergere
  17. @Incertitudini: Nu m-am putut abţine, în contextul glăsuirii Amantei, mă scuzaţi! :">

    RăspundețiȘtergere
  18. Arcadia te ridic la gradul de scriitor al biografiei mele,da sa nu uiti sa spui ca mi-a fost matratata copilaria si deci intelectul de programe scolare aberante
    Altfel sunt foarte curioasa cum apar in viziunea contemporanilor:D

    RăspundețiȘtergere
  19. @Elfa: Ce altceva mi-as mai putea dori?
    Sa ma anunti cand incepem :D

    RăspundețiȘtergere
  20. Cat mai curand pana nu se scumpeste rau hartia reciclata :D

    RăspundețiȘtergere
  21. @Elfa: Am nişte rezerve în arhivă, deci nu intra în panică, vei ajunge celebră oricum :P

    RăspundețiȘtergere