sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Prima dragoste

Dacă priveşti oamenii atunci când nu sunt atenţi, când uită să-şi ciulească urechile crezându-se la adapost în bârlogul domestic, poţi descoperi adevăruri surprinzătoare.
Alteori se poate întâmpla invers, să-ţi spună chiar ei adevărul aşa, pe neaşteptate şi pe necerute.
Afli astfel că dragostea lor purpurie care a înfruntat beţele-n roate puse de armatele Capuleţilor şi Montagueilor dar care a pedalat învingătoare până la altar s-a înverzit, a oxidat sub ploile celor 5 luni de convieţuire comună în care au constatat surprinşi că dragostea nu anulează chiorăiala de foame a burţii flămânde, că gulerul jegos nu se oripilează de el însuşi aruncându-se-n valurile maşinii de spălat, că spasmele fericirii trupeşti ţin câteva secunde în timp ce frustrările lor sugrumate ameninţă să dureze veşnic. Cireaşa pe tort o pune ginecologul când îi felicită pentru eficienţa iubirii lor pătimaşe care nu prea se mai vede cu ochiul liber dar pe care el a dibuit-o cu ecograful. Cu gurile căscate ca nişte tuneluri de cale ferată se-ntorc în bârlog şi constată uimiţi că peisajul se vede altfel prin geamurile de termopan. Zarea nu mai e aşa de senină, libertatea s-a chircit între timp, iar pântecele ei are acum nevoie de un surplus de vitamine, nu mai e suficient sendvişul cu margarină şi gem de prune. Sunt năuci, debusolaţi, pierduţi. Dar mult mai înţelepţi, pătrunzând brusc sensuri nebănuite ale ale căsătoriei.

Finii mei, spre deosebire, orbitează cu viteză redusă în jurul fericirii. La ei totul se planifică din timp, orice acţiune e chibzuită şi înfăptuită pe îndelete. Un cuplu sănătos. Mai au însă de fericit un pic până să-şi ajungă naşii din urmă, al căror cuplu bate mia de newtoni pe metru.

10 comentarii:

  1. ...asa ca pentru prostanacii de rand-ca numa unu' e renumit!-intepenitii de pe banca "e" finii sau nasii ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragă Vasile, ia du-te de te uită tu în oglindă şi vezi de semeni cu junele verzui de pe bancă. Mie îmi pari o ţâră mai împlinit şi parcă şi eu îs un pic mai pufoasă decât duduia din poză. =)) =))

    RăspundețiȘtergere
  3. ...la o mie de newtoni pe metru- ca asta bate toata fizica mecanica nu se pune-normal ca ma vaz straveziu si pe amkica ceva mai condensata,cam ca Gioconda in valiza chinezului...

    RăspundețiȘtergere
  4. Câtă vreme nu uiţi valiza în aeroport eu sunt multumită! La bine şi la greu! =)) =))

    RăspundețiȘtergere
  5. Vasiiiiileeeeeeeeeeeeeeee! Mai trimite te rugam niste comentarii, ca sunt mai tari decat eseurile! . Dac-o tii asa s-ar putea ca de-acu' inainte sa citim direct comentariile , ca eseul il deducem noi in cele din urma...

    RăspundețiȘtergere
  6. Bre Anonimule, dacă mai vrei publicare la mine pe blog bagă-ţi minţile-n cap şi bagă nişte elogii pentru autor! =))
    Iar dacă ai sânge-n telecomandă bagă şi-o copie după buletin, nu băga doar băţul prin gard! :D

    RăspundețiȘtergere
  7. din categoria "viata pe indelete"
    lucrurile facute asa cum am spus, adica pe indelete, sunt uneori mai pline de farmec ... mai bine zis ai timp sa observi farmecul irepetabil al clipei, sclipirea din ochii celuilalt, sa savurezi gustul capsunilor inmuiati in ciocolata topita, sa apreciezi orele care nu se vor mai intoarce nicidata la tine. este luxul pe care ni-l acordam din cand in cand printre zilele pline de agitatie pe care ne este dat sa le traim.

    dar "universului îi place viteza" si de aceea iei initiative, propui proiecte, predai studentilor, te zbati sa faci fata cat mai multor solicitari, sa castigi bani (mai greu). de pilda acum a sunat cineva la usa, si trebuie sa renunt la activitatea placuta de a scrie aici, pt a raspunde (caci altfel risc sa nu aflu niciodata cine a fost).

    RăspundețiȘtergere
  8. Pai tu crezi ca eu nu ti-as fi trimis copia dupa buletin daca-l mai aveam? Numa ca ala o ramas la Politie cand mi-or dat Cartea de iNdentitate. Iar pe asta nu ti-am trimis-o pt. ca oricum nu m-ai fi recunoscut. Acum arat... mai ceva ca Elena Udrea ! Si pentru ca numele ala vechi nu se mai potrivea cu luc-ul asta nou, mi-am schimbat si numele ; dar nu stiu inca cum sa-i zic, ca e unul fain de tot iar eu nu prea stiu limbi straine asa ca mai bine o rog pe profa de engleza sa-ti trimita un imail cu numele si cu poza mea de-acuma; s-ai sa vezi atunci c-am avut dreptate cand ti-am zis ca am pretentii mai mari de la tine...

    RăspundețiȘtergere
  9. @Bokdan: Trăiţi în pace dragii mei la viteza voastră de croazieră şi trăiţi-vă fericirea pe-ndelete. :)
    Eu am nevoie de adrenalină, galopez prin epocă să mai prind câte ceva până dau colţu'. =))

    RăspundețiȘtergere
  10. @Anonim: Faxul funcţionează non-stop. Aştept poza să te includ în testament. Îţi las moştenire drepturile de autor.
    =))

    RăspundețiȘtergere