duminică, 25 septembrie 2011

Top 10

Astăzi, o leapşă de la Sfântul Bacterie. Câteva lucruri pe care speri să le găseşti în rai.
Plecând de la premisa că după toate ticăloşiile pe care le-am comis în viaţă sunt şanse minime să apuc raiul cel adevărat, n-am suport legal să visez decât la un rai utopic, terestru şi mai puţin veşnic.
Aşadar, raiul meu pe pământ ar trebui să îndeplinească nişte condiţii minime, după cum urmează:

1. Climă bine-temperată. De fapt, vreau să-mi fie calde picioarele în vecii vecilor. Încep cu asta pentru că tocmai m-am întors din oraş şi mă simt ca o sunătoare de-aia de atârnat la streaşină care se tânguie când bate vântul. Dacă din septembrie îmi zăngăne oasele în halul ăsta, vă imaginaţi de ce colinde duioase o să aibă parte Vasile, de Crăciun.
Aşadar, un rai fără clinchet de tibii şi falange îngheţate, dacă se poate.

2. Autorul lepşei vrea un robinet cu coca-cola. Eu vreau o câmpie cu rucola. Şi nişte inventatori de reţete pentru această plantă minunată, aromată, inegalabilă şi dezirabilă.

3. Calorii prietenoase, care nu se-nghesuie pe coapse. Nu mai vreau remuşcări după orice masă copioasă. Nu mai vreau cine dramatice, cu mustrări de cuget pentru fiecare îmbucătură de Bavaria Blue sau Roquefort, nu mai vreau să alerg ca Asafa Powell după fiecare felie de Doboş . Vreau să mă hârjonesc cu glucidele şi lipidele prin grădina raiului, să fim prietene la cataramă, iar cureaua să nu mai geamă.

4. Să existe în fiecare oraş un stol de porumbei voiajori care să ducă-n cioc anunţurile cetăţenilor în caz de botez, nuntă sau prăpădenie în familie. Fără convorbiri telefonice, fără apeluri pierdute, fără beep-uri şi fără sms-uri, amin!

5. Să se întâmple să mă aflu în acelaşi restaurant cu Loubutin, el să se înece cu cireaşa de pe Doboş, eu să-i aplic manevra Heimlich, să-i salvez viaţa şi talentul, iar el să-mi fie atât de recunoscător încât să-mi dea cheia de la depozitul de pantofi. Femeile ştiu de ce.

6. Ca să am pace şi să nu mă chinuie frustrările, ar trebui ca la inaugurarea raiului să-i pot trage un pumn în bot lui Steve Harvey şi să-l las pe dinafară. N-are ce căuta în raiul meu după toate minciunile pe care le-a spus despre bărbaţi. În realitate toţi bărbaţii sunt minunaţi, devotaţi, fideli, fără greşeli. Pentru orice eventualitate însă, vreau un rai fără Angelina Jolie, Scarlett Johansson şi asiatica aia care-i place lui Robert.
(Ştiu, la faza asta am riscat îngrozitor, s-ar putea să mi se depopuleze raiul, bărbaţii jertfindu-se de dragul sus-numitelor.)

7. Aş vrea un rai fără proşti. Aşa cum s-a inventat vacinul pentru difterie, să existe unul şi pentru prostie. La vreo doi-trei cetăţeni foarte speciali în viaţa mea aş vrea să le fac eu cu mâna mea imunizarea. Ţin mult la asta. Cum toată viaţa s-au ferit de citit şi de gândit, le-aş inocula periodic câte-un volum de poezie, câte-un roman, câte-un capitol din Infernul lui Dante. Pe urmă aş urmări cum li se înroşeşte locul, cum se umflă, cum îi doare îngrozitor şi cum li se încreţeşte încet-încet creierul.
În timp, raiul ar deveni un loc plăcut, cu prostia eradicată precum febra tifoidă, de care abia ne mai amintim.

8. Memorie de elefant. E un fel de-a spune că aş vrea să nu uit nimic din ce-am învăţat. Odată aflată, informaţia să fie stocată pentru vecie. Să pot cita pasaje din cărţile care mi-au plăcut, să jonglez cu catrene, cu teoreme, să port discuţii pe orice temă, să rezolv orice problemă.

9. Să mai fie în rai şi timp. Timp, frate, de să n-ai ce face cu el. S-o lălăi cât te ţin balamalele, să n-ai dead-line-uri, presiuni, termene. Să faci totul pe-ndelete, sănătos, temeinic, domol. Să fie permis orice ocol.

10. În rai aş vrea să cânt la acordeon. Aşa aş cânta de-aş rupe inima sfinţilor, nu alta. Adi Minune mi-ar căra lădoiul cu acordeonul de la un concert la altul, el fiind un sfânt complet lipsit de ureche muzicală. Eu aş avea auz absolut, bun înţeles, iar el m-ar admira sincer pentru talentul meu.
Bonus, aş vrea să am şi-o tubă să-i cânt lui Vasile pe la ora trei dimineaţa, o sonată de dor. În amintirea noptilor în care sforăia el în si bemol major şi mie-mi venea să mor.

Somn uşor!


52 de comentarii:

  1. N-ai gusturi rele. Imi place topul tau.Minus aia cu memorie de elefant, ca eu nu cred ca-i bine sa-ti amintesti tot. Chiar si fara prosti, tot ai mai gasi prin rai nesimtiti, rau- voitori si misogini care sa-ti umbreasca ziua. Mai bine ar fi sa poti alege ce sa uiti si ce nu. Asta mi-ar place si mie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-ați lipsit nepermis de mult. Postarea de azi a umplut golul la fix.Dacă ați fi fost cu cel putin două decenii mai zvântată de timp, să fiu dacă m-aș fi dat în lături în a vă face o curte asiduă,temeinică, în spiritul celor mai harnice principii din Declaraţia Drepturilor Omului şi ale Cetăţeanului, aia din 1789.
    Tuba costă indecent de mult, are peste 17 kilograme și provoacă inflamatio tubae auditivae.In plus, se comportă ca un frigider cu două compressoare, genunchii solistei răcindu-se sub limita admisă de standardele climaterice din Antarctica...

    RăspundețiȘtergere
  3. m-ai facut sa zambesc pentru prima data dupa mai multe zile... de fapt, rad in hohote !
    m-ai omorat cu acordeonul ala :))

    RăspundețiȘtergere
  4. halal weekend la mine!... dar uite că, cu noaptea-n cap, am găsit panseurile tale...
    drăguţ, dar la ora asta dă-mi voie să promit că voi reveni... cu mintea şi cu ochii mai puţin înceţoşaţi (înceţoşate?) o să mă mai primeşti, nu?
    săptămână frumoasă să ai...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Brinduşa: Te poftesc în rai, dacă-ţi place! :))
    Cât despre uitare, lasă aşa cum am zis, să nu uit nimic. Dacă, doamne feri, uit să-i fac vaccinul la vreun cetăţean? =))


    @c.j.: Boierule, vă garantez un loc în raiul meu. Ba, chiar, vă fac şeful cabinetului.
    Asta pe lângă funcţia artistică, evident, pentru că sigur o să vreau nişte tablouri, nişte portrete reuşite. Şi cine ar fi mai potrivit decât domnia voastră să-mi facă un portret în care să nu mi se vadă guşa, tricepsul fleşcăit şi genunchii congelaţi de tubă? =))


    @sfbacterie: Vezi tu, dragul meu, cum mi-ai salvat blogul cu leapşa asta? Binecuvântat fii să râzi toată săptămâna! :)

    @Victor: Halal a fost şi la mine, dar spre seară, de ruşine, m-am mobilizat, pupa-m-aş de luptătoare ce sunt! :))
    Dacă te primesc? Păi ai loc asigurat, la loja oficială, bre!
    Săptămână superbissimă şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
  6. că bine zici, de mobilizat, m-am mobilizatără şi eu, mai mult de jenă...
    că, deh, blogul subţire cu străduinţă se ţine...
    m-am liniştit, dacă locul meu e la lojă... nu ştii de ce grijă m-ai scăpat... săru'mâna!
    spor şi bucurie să ai...

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa-mi spui unde trebuie sa semnez, vreau si eu in raiul tau!

    RăspundețiȘtergere
  8. Timpul, mai ales timpul, l-as vrea suspendat si eu! :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Ai grija sa nu uiti aparatul de fotografiat acasa :D Or fi si pe acolo ceva Aurore de aratat.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Victor: Hai, recunoaşte, că bănuiai unde ţi-e locul! :P
    Spor am avut azi, bucuriile le aştept :P



    @Lilly: Considerăm comentariul drept cerere de intenţie, se aprobă pozitiv :))


    @Mirela: Ok, îl priponim şi ţinem amândouă de sfoară :))


    @Stefana: Am lăsat-o moale de tot şi cu pozele în ultima vreme, da' las' co vine acuşi zăpada, să vedeţi ce de poze şi lacrimi urmează :D

    RăspundețiȘtergere
  11. ah, pantofii! pot sa pun si niste genti pe lista? nu vuitoane, genti sa fie, da' frumoase! si da, timp ca sa putem merge la sindrofii faine si purta toate infinitele perechi de pantofi si gentile asortate sau nu la ele!

    RăspundețiȘtergere
  12. Bravo! Iti intri in forma , excelent postul , m-a binedispus . O mica remarca am la punctul 7 , cei 3 cetateni ar trebui sa fie foarte mici ca sa-i vaccinezi , daca sant deja contaminati si din cate am inteles este deja ceva cronic atunci vaccinul nu mai poate preveni nimic . Ca atare creierul le va ramane lis , neted si lucios fara nici o incretitura si vesnic . Imi pare rau dar nu mai pot fi ajutati ( de fapt nu-mi pare rau dar am vrut sa par politicos ) .

    RăspundețiȘtergere
  13. Aveţi un umor tonic şi reconfortant!
    Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Io viu cu retetele pentru rucola.
    Ca as fin in stare sa o pasc.
    Asa ca da.Raiul tau imi place ,place,place . :))

    RăspundețiȘtergere
  15. timp-timp, dar fara prosti! cool! acordeon si memorie de elefant! chiar ca-s curios: ce sa faci cu ea: sa scrii si tu un "dans la recherche..." proustiana, asta arcadiana?
    nu zic rau, nu?

    RăspundețiȘtergere
  16. @Zazu: Da, da, sindrofii şi evenimente de purtat bunăciunile. Şi bine completat cu poşetele alea, nota zece =))


    @Antal B: Sunt într-o formă de zile mari, Vasile poate depune mărturie, am creierul cam ca cetăţenii pe care voiam să-i vaccinez mai sus. =))
    Acum aprofundez teoria aia cu autovaccinul... =))

    @Doru: Mi-era dor de nişte laude, pe cuvânt, că-n ultima vreme numai de beşteleli am avut parte.
    Să mai vii, da? :D


    @Lia: Bre, chiar tre' s-aşteptăm raiul pentru nişte reţete? Păcătoşi, aşa cum suntem, nu putem mânca din ele :))


    @a-z: Nu zici rău deloc deloc. :D
    Eu, spre deosebire de Proust aş vrea să am timp şi putinţă să scriu À la recherche du temps gagné, că doar de aia-i rai, că-i cu happy end, nu? :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte fain! Cred ca asteptai de mult timp ocazia sa iti spui oful. Eu asa am simtit acest post... ca pe o refulare. Bine ca nu a fost top 100, altfel era incurcata rau treaba.

    Totusi am impresia ca te multumesti cu putin. Pai, in Rai sigur avem nevoie de prosti, iar de memorie de elefant nici nu poate fi vorba.
    Norocul nostru e ca mai avem timp. Bine, nici acest lucru nu e cert...

    Si despre care asiatica vorbesti? Nu cred ca trebuie sa o cauti pe blog, ci pe desktop-ul meu (1680x1050) - 24". Si daca ai stii cum se arcuieste si cum se unduieste ... Asta ca sa stie toata lumea care vad ca a inceput sa caute pe blog-ul meu.

    Si ca sa nu iti faci iluzii prea multe, adu-ti aminte urmatoarea fraza: "voi cei ce intrati aici, lasati afara orice speranta..."

    PS: daca ajung eu primul, pun o vorba buna pentru tine =))

    RăspundețiȘtergere
  18. @robert: Uneori am atâtea ofuri care se înghesuie că până la urmă, neştiind pe care să-l exprim, tac şi mă umflu ca broasca, până aproape să explodez :))

    Cât despre vorba bună cu care te-ai oferit, lasă-mă să fiu io gazda care te aşteaptă cu toate pregătite :))

    Acum, după ce m-ai descurajat complet, ia fă bine şi preia leapşa, să văd şi eu ce rai visezi tu. Huh? :D

    RăspundețiȘtergere
  19. Bună și foarte frumoasă să-ți fie ziua, Arcadia!!
    Ca de obicei, tu faci lumea asta mai cuminte, chiar dacă ea, nebuna, și-a pierdut direcția..
    Am ales punctele 4 și 9, chiar dacă suma lor avertizează..
    În Pitești , sunt mulți porumbei, nu peste tot, doar în centru. Seara, se adună lumea, ei sunt blânzi, ciugulesc din palma oricui, vezi, săracii cred că toată lumea este la fel, poate că așa o fi, doar noi, cârcotași din fire, credem că unii sunt așa, iar alții n-ar fi..
    L-am ales și pe 9, dacă te uiți pe blogul meu, l-am ales de la început.
    Mie îmi place timpul, l-aș vrea adesea, mai potolit, toată viața am alergat..aș vrea să prind clipele frumoase, să le închid undeva, într-un vas transparent- deocamdată am doar niște pietre - să zornăie, când simt că vreau clipa de ieri.

    p.s. Aici este cald- toamna merge, încă, în sandale!!
    Îmbrățișări!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Cheia de la depozitul de pantofi, rai fără proşti şi timp berechet... astea zic şi eu dorinţe! 8->
    Subscriu! :))

    RăspundețiȘtergere
  21. Am (re)venit!
    Nu aş scrie laude ci ofranda cuvenită pentru un scris inteligent şi fără frâne mentale.
    Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  22. Ai revenit si mi-ai descretit fruntea (aoleuuu,nu sunt ridata, sunt doar...sa spunem mai trista, mai ingandurata, mai intr-o perioada albastra,in ciuda faptului ca e toamna si am de unde alege multe alte culori).
    Imi place Raiul tau, mai sunt locuri libere sau e nevoie de spaga?

    RăspundețiȘtergere
  23. @Gina: Bună să-ţi fie inima şi ziua, doamnă!
    Cât despre toamnă, şi pe-aici e destul de dezbrăcată pe la amiază. Dar pe seară schimbă foaia şi dispoziţia mea :D


    @Dara: Putem deschide un club până să înceapă raiul :))


    @Doru: Mulţumesc tre' să zic eu! Şi eşti invitatul meu în rai :))

    RăspundețiȘtergere
  24. @lunapătrată: Pentru tine nu e nevoie nici măcar de bilet de intrare, ai invitaţie de la gazdă. Pofteşte şi te serveşte :D

    RăspundețiȘtergere
  25. =)) =)) =))
    Cu ultima dorinta m-ai dat gata. Si eu as vrea o tuba (indiferent de ora la care ma bag eu in pat, dar indiferent de ora, atunci incepe sotul meu sa sforaie. Acum, dupa niste ani, sunt convinsa ca o face intentionat si constient)
    Iar pentru cheia de la depozit... Doamne... cred ca as putea sa-i fac lui Loubutin si masaj cardiac. =))

    RăspundețiȘtergere
  26. @anamaria: Bre, putem cânta la tubă pe rând, dar cheia de la depozit e-a mea, să fim înţelese! =)) =))

    RăspundețiȘtergere
  27. Ce faaaaain. Achiesez la spusele domnului CJ in totalitate, ai lipsit indecent de mult pentru cat de tare te stimam si te iubim. Stiu ca suna egoist, dar asa simtim multi dintre noi, fie ca spuem asta raspicat fie mai pe ocolite. Voi incerca s afac si eu un top 10 "Raiul pentru mine"... :)

    RăspundețiȘtergere
  28. @Eugen: O să mi se urce la cap, treaba voastră! :P

    Abia aştept să citesc topul tău :)

    RăspundețiȘtergere
  29. E gata topul meu. :)
    Nu are ce sa se urce nicaieri. Asa cum te percep eu, cred ca esti o persoana integra, matura si cu un indice de inteligenta peste medie. La cap de regula li se urca manelistilor, ceea ce nu este cazul tau. :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Sunt si elefanti in rai? daca Da,atunci vreau si eu .... sa ma legan pe-o panza de paianjen ;) si o sa ma ierti.....
    http://www.ducubertzi.ro/ro/audios/details/91
    xox,j

    RăspundețiȘtergere
  31. jur că exact așa aș vrea să arate și raiul meu!
    Măi, ești mortală! am zis!
    Și da, tare mi-o fost dor de cuvintele tale! :*

    RăspundețiȘtergere
  32. @Eugen: Aduceţi sărurile! =))

    Cât despre raiuri, eu cu marea nu-s prietenă prea bună, de fumat m-am lăsat, maşinile îs bune dar prefer ca în rai să mă teleportez şi eu deja am ajuns la vârsta aia la care tre' să mă blochez =))

    RăspundețiȘtergere
  33. @windwisperer: O să aduc şi elefanţi, pentru tine! :)) Mulţam de dedicaţie, deşi m-ai fleşcăit de la prima oră, iar eu tre' să plec la muncă, unde mi se cere să fiu vioaie. Mă tem c-o s-o fac de oaie =))

    @Georgiana: Dacă raiul ăsta corespunde fix cerinţelor, am putea locui împreună şi să impărţim cheltuielile. Ce zici? :))

    RăspundețiȘtergere
  34. Eu aş vrea un Iad pentru că în Rai trebuie să fac focul şi îmi vine mare factura de la Primărie.

    RăspundețiȘtergere
  35. Fata, fit-ar raiul sa-ti fie, ca m-ai speriat :P
    Fara calorii, sunt de-acord!Io daca mananc ciocolata, deja ma vad pe malul unui rau plin de lapte iar trestiile de ciocolata ating usor cu varfurile spuma laptelui, pt. o combinatie delicioasa!!
    Na, daca zici ca tu preferi rucola, ti-o las cu draga inima...o sa ti-o strice porumbeii aia, pe care-i prefer si eu in locul telefoanelor, dar...tu ai vrut-o!
    Si, haide fata cu textele/pozele, ne faci sa plangem dupa tine, chiar asa?? :*

    RăspundețiȘtergere
  36. Cred ca ai "ocupat" degeaba o dorinta ... ca de asta-i zice "rai" - fiindca ai timp la dispozitie, cat vesnicia. Atat de mult incat s-ar putea sa te uiti din cand in cand la ceas, discret (ca la o "intalnire cu baietii" la care te-ai dus doar ca sa-i faci lui placerea). Ca asa zicea bunica : "Pana la urma ti se acreste si de dulceata". Daca as fi cel "cu bagheta", ti-as da voie sa o inlocuiesti (dorinta, nu dulceata).

    RăspundețiȘtergere
  37. @Mircea: Bre, încă n-a venit iarna, mai lasă-mi câteva săptămâni de fericire, fără facturile de la încălzire :))


    @Liana: Lasă, că eu nu cresc rucola sub copaci, unde staţionează şi se uşurează porumbeii =))
    Mai am un pic şi mă eliberez, deci relax! :P


    @Glass and Iron: Bre, nu zisei io, chiar în introducere, că la raiul adevărat nu am suport legal să visez din cauza păcatelor? Deci io vorbeam de-un rai terestru, unde timpul e cel pe care-l ştii şi tu: mic şi comprimat :))
    Cât despre greaţă de dulceaţă, lasă că-i mai bună decât greaţa de oboseală :D

    RăspundețiȘtergere
  38. Sunt multe de adaugat ori de suprimat, dar ma opresc si eu la acordeon, cu o mentiune: sa nu fie cioroi al de canta, ca cer bilet de voie pentru iad...

    RăspundețiȘtergere
  39. @ teonegura da! de voie si pana la noi legi care sa le schimbe moravurile! altfel, si iadu-i la fel de bun! :)

    RăspundețiȘtergere
  40. Asta este o grava imixtiune in actul de justie !! Cum adica, te "antepronunti" ? El va judeca si din cate Il stiu, pot sa cred ca nu are sa ne lase la usa.

    Pe mine m-a nedumerit dorinta 7, aia cu "jos prostia". Ma gandeam ca trebuie sa fie ceva imaginar fiindca un rai pe pamant nu va fi, in vecii vecilor, fara prosti, indiferent de cat de tare am dori noi asta. Si nici nu cred ca este cazul sa doresti, aici pe pamant nu se va gasi careva sa iti indeplineasca aceasta dorinta. Iar prostii trebuie sa existe ca sa isi dea seama ceilalti cat sunt de buni. :)

    RăspundețiȘtergere
  41. @teonegura: Doar am stabilit că la acordeon cânt eu, deci nu e cazul sî ceri bilet pentru iad :))


    @Glass ans Iron: Mie-mi convine varianta ta, să fie cum zici :))

    RăspundețiȘtergere
  42. subscriu la o parte a raiului tau.mi-a placut terbil vaccinul si consecinta lui mai ales :incretirea creierului !! am ras singura la 3 dimineata,dupa o participare copioaso-bahica la un girl's party (n-ar trebui sa marturisesc ca sunt trecuta de una din tineretile mele si cu toate astea neste fete de 20 si un pic de ani m-au invitat).dar ma gandeam ca daca incepe campania de vaccinare,copii astia care,teoretic vorbind,invata despre Caragiale la scoala,n-o sa inteleaga despre si de ce vorbeste domnul cu pricina.

    RăspundețiȘtergere
  43. @pansy: Te pot coopta în echipa de vaccinare, dacă vrei :))
    Să-ţi fie de bine petrecerea! Şi prietenele mele îs toate mai tinere ca mine , mă şi mir cum de nu m-au dat afară din club :D

    RăspundețiȘtergere
  44. In trecere, cu urari de bine, multa sanatate, postari mai dese:)

    RăspundețiȘtergere
  45. arcadia,voluntara ta sunt ! si io m-am mirat la fel! atata ca ale mele sunt americance si pleaca ! apoi raman cu voi!da'ce mai mi-ar place un girl's night cu gagici culinare la care sa gateasca barbatii !!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  46. @RobertN: Încântare maximă c-ai trecut cu gânduri bune pe la mine, îţi mulţumesc fain. Sper să scap de stres cât de curând şi să am timp şi de blog. Toate bune să-ţi fie şi ţie!


    @pansy: Fiu-meu participă la petreceri d-astea în care ei gătesc şi fetele le dau note.
    Pruncul meu, care făcea chec de la 10 ani, e cel mai tare din parcare, evident :))

    RăspundețiȘtergere
  47. intotdeauna am gandit ca ce se intampla dincolo de Carpati e alta lume.Din pacate problema incepe cand cei de acolo,inclusiv io,ajung in regat.

    RăspundețiȘtergere
  48. @pansy: Nevoia ne învaţă să supravieţuim în orice regiune :))

    RăspundețiȘtergere
  49. Cara, ti-am spus ca te iubesc?
    Mi-ai inseninat toata saptamana (ca tot pleca junioara de acasa la studii si imi lipseste) Si... al naibii kalashnikov, ai uitat sa imi spui de unde sa-l iau :)

    RăspundețiȘtergere
  50. @Simo_sb: Şi eu te iubesc, hai să ne luăm! =))

    Eu am trecut foarte bine peste plecatul pruncului de-acas', deci te pot consilia :D

    Cât despre Kalaşnikov, o să vorbesc cu prietenul meu Boris Ratnikov să-ţi facă rost de unul :P

    RăspundețiȘtergere
  51. Vad ca iar v-ati apucat sa fluturati armele pe aici. Cum o dati tot la Kalasnikov ajungeti ...
    Pana la urma o sa ajung sa cred ca Brasovul e provincie ucraineana =))

    RăspundețiȘtergere
  52. @robert: Arcadiova te salută şi semnează cu tine un pact de neagresiune =))

    RăspundețiȘtergere